Beställa intyg
Här kan du som arbetar eller har arbetat för Hällefors kommun beställa arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsintyg.
- Beställningarna av intygen behandlas i den ordning de kommer in.
- Handläggningstiden är mellan 1 och 14 dagar.
- Arbetsgivarintyg kan enbart beställas på redan arbetad tid.
Beställning av intyg
Arbetsgivarintyg
Arbetsgivarintyget behövs då en arbetstagare söker arbetslöshetsersättning eller söker aktivitetsstöd. Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om bland annat hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du haft och varför arbetet upphörde. Din A-kassa brukar begära arbetsgivarintyg, ibland även Försäkringskassan.
Vi som arbetsgivare skickar in arbetsgivarintyget direkt från lönesystemet till arbetsgivarintyg.nu.
Tjänstgöringsintyg
Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Ett tjänstgöringsintyg används för att styrka meriter till exempel vid ansökan om arbete eller utbildning.
Kontakt
HR-enheten E-post: lonekontoret@hellefors.se